Page 37 - GREC14N_CHQ_02
P. 37
CHQ
This syrtaki was meant to become a symbol of
Greek identity. Mikis Theodorakis’ epic music,
George Provias’ (a.k.a. “Nureyev of folk dance”)
monumental choreography, the performance
of a boisterous, insatiably alive Quinn-Zorba,
who is, somehow, breathing his free spirit
and madness into a reserved Alan Bates have
immortalised the dance, the film and the beach
of Stavros, Chania. Αυτό το συρτάκι έμελλε να
γίνει σύμβολο της ελληνικής ταυτότητας. Η επική
μουσική του Μίκη Θεοδωράκη, η μνημειώδης
χορογραφία του Γιώργου Προβιά, αλλιώς
«Νουρέγιεφ των λαϊκών χορών», η εκτέλεση του
θορυβώδους, αχόρταγου για ζωή Quinn-Ζορμπά
που σαν να εμφυσεί το πνεύμα και την τρέλα του
στον άτολμο Alan Bates έχουν κάνει αθάνατη την
ταινία, το χορό και την παραλία Σταυρού Χανίων.