Page 122 - CHQ_03
P. 122

τα στήθη της και του εντόμου πάνω
        στα φτερά, του οποίου απεικονίζονται
        άνθη. Σύμφωνα με μια εκδοχή του
        μύθου, η Μέλισσα ήταν αδερφή της
        Αμάλθειας, της τροφού του Δία στο
        Ιδαίον Άντρο, όπου τον είχε κρύψει η
        Ρέα, η μητέρα του, για να γλιτώσει από
        τον παιδοφάγο πατέρα του, τον Κρόνο.
        Η μέλισσα επιλέχθηκε για σήμα του
        μουσείου λόγω και του συμβολισμού
        της: η σκληρή αλλά παραγωγική εργασία
        έχει γεύση γλυκιά. Η ασπίδα, από την
        άλλη πλευρά, προστατεύει τις αξίες
        και τις ιδέες του όλου εγχειρήματος
        κι έχει φυσικά κι αυτή το εμπράγματο
        αντίστοιχό της: μια χάλκινη ασπίδα
        του 9ου-8ου π.Χ. αιώνα, η οποία
        έκλεινε σαν πώμα το ταφικό αγγείο του
        αριστοκράτη πολεμιστή προστατεύοντάς
        τον στην αιωνιότητα. Στο κέντρο της
        απεικονίζεται λεοντοκεφαλή με σφίγγες
        δεξιά κι αριστερά της. Στο μύθο του
        Δία, πάλι, οι Κουρήτες, αγαθά μυθικά
        πλάσματα της Κρήτης, χτυπούσαν
        τις χάλκινες ασπίδες τους για να
        μην ακούσει ο Κρόνος το κλάμα του
        μωρού Δία. Η ασπίδα αυτή μαζί με το
        λαμπρό, χάλκινο, πιστό αντίγραφό της
        υποδέχονται τους επισκέπτες. Όσοι
        έχουν προβλήματα όρασης, αλλά και όσοι
        είναι απλώς περίεργοι και μαγεμένοι,
        δηλαδή όλοι, μπορούν να αγγίξουν τη
        νέα ασπίδα και να ιχνηλατήσουν με
        τα δάχτυλά τους τις αναπαραστάσεις
        στην επιφάνειά της. Άλλο ένα μοναδικό
        έκθεμα είναι το «Μάτι του Τουταγχαμών». Ανάμεσα στα οστά ενός   THE GENUIN BRONZE         Photos: Nicholas Stampolidis, Orestis Kourakis. Special Thanks to Nicholas Stampolidis, Professor of Archaeology at the University of Creteand,
        τεράστιου ταφικού πίθου υπήρχε ένα πολύ ιδιαίτερο αντικείμενο,
        πιθανότατα κόσμημα: ένας ολόχρυσος οφθαλμός, ο οποίος   SHIELD FROM THE
        περιβάλλεται από αιγυπτιακό μπλε, την πρώτη συνθετική βαφή   9th-8th CENTURY BC
        στην ιστορία, κυρίαρχη στις αιγυπτιακές τοιχογραφίες εδώ και
        5.000 χρόνια. Ο οφθαλμός αυτός είναι ίδιος σε κάθε λεπτομέρεια   WITH ITS LIONHEAD
        με εκείνον στη χρυσή νεκρική μάσκα του φαραώ Τουταγχαμών.   WELCOMES GUESTS
        Οι τέσσερις ιέρειες, τώρα, που συγκλόνισαν τους αρχαιολόγους   TO THE MUSEUM
        το 2009, φαίνεται ότι βρήκαν μαζί τελετουργικό θάνατο, ίσως
        κατόπιν δικής τους βούλησης. Τα κτερίσματα στον τάφο τους   TOGETHER WITH ITS
        είναι εξαιρετικά πλούσια και σπάνια, όπως και τα κοσμήματά   FAITHFUL COPY
        τους, που αναδεικνύονται με ιδιαίτερο τρόπο στο μουσείο. Οι
        δύο μεγαλύτερες είχαν προβλήματα στα χέρια και στους ώμους,   Ή ΓΝΉΣΙΑ ΧΑΛΚΙΝΉ ΑΣΠΙ-
        όπως φάνηκε από τους σκελετούς τους, τα οποία αποδίδονται   ΔΑ ΤΟΥ 9ου-8ου ΑΙΩΝΑ           Director of the Museum of Cycladic Art in Athens.
        στην ύφανση με τον αργαλειό –ένα κλείσιμο του ματιού από την   Π.Χ. ΜΕ ΤΉ ΛΕΟΝΤΟΚΕ-
        ομηρική Πηνελόπη. Στον εξωτερικό χώρο του μουσείου, η φύση
        συνυφαίνεται με τα ευρήματα της αρχαιολογικής σκαπάνης. Η   ΦΑΛΉ ΚΑΙ ΤΟ ΑΝΤΙΓΡΑΦΟ
        Έλεύθερνα είναι μοναδική και για άλλον ένα λόγο: κάθε τέσσερα   ΤΉΣ ΣΑΣ ΥΠΟΔΕΧΟΝΤΑΙ
        με πέντε χρόνια τα εκθέματα θα αλλάζουν ανανεώνοντας το
        ενδιαφέρον των επισκεπτών. Μη χάσετε αυτήν την εμπειρία.   ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ


        122   GREC14N   2018-19
   117   118   119   120   121   122   123   124   125   126   127